Nu kom solen fram!

Jaa, inte bara på bloggen för solens strålar tittade precis in genom fönstret! Det var inte många minuter emellan. Tillfällighet knappast!? När jag ser den här bilden så blir jag ännu mer optimistisk och övertygad över mina ställningstagande!
                      Jag önskade ju en rejäl vinter i november när regnet öste ner när jag gick min runda. Jag fick som jag ville och nu önskar jag mig en varm sommar, en riktigt varm en!  Sverige kallas ju "landet lagom".  Det hade ju varit urtråkigt om allt hade varit lagom, viken spänning!?  Är det något slags trygghetsbehov?
                   Men att påstå att ordet lagom bara finns i Sverige, det är inte rätt! Ordet finns i Norge o i andra länder finns det ochså men ibland i annan "tappning".  Däremot tror jag inte det finns ett land som använder ordet så mycket som Sveriges befolkning?!

 Efter gårdagens snöfall så såg det idag ut så här på många ställen inte långt från gatan. O nu var det plogat o fint o då så det blev en lång runda igen. Att gå på isen är uteslutet. Ännu mera vatten sipprar upp. Otur att det inte fick frysa till utan snöfall för nån månad sen!
                          Nä, nu skall jag gå o torsdagshandla! Ja, och snart börjar olympiaden. Inleds med backhoppning fredagen den 12 kl 19 svensk tid. Vad spännande det skall bli. Snö finns det ju gott om uppe i bergen. Men tydligen så finns det dåligt med snö i Vancouvers närhet, nära kusten, där bl.a puckelpist ska gå har jag för mig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0