O det är alltid nått roligt!


Jag kunde inte låta bli o ta det här fotot. Pilen har jag inte med, det blev roligare utan tycker jag!
                 Javisst, det blev samma runda i dag igen! Utan hembyggdspark och skogspartiet innan. För högt med snö under en för lång sträcka. Det är bara på hembyggdsgården som det är upplogat!
                Den rundan som jag går nu tar cirka en timme. Den är väl halvlång. Hellång är den när hembyggdsparken är med. Tråkigt att gå samma runda? Nä då! Det är alltid nått nytt man ser eller lägger märke till förändringarna. O tankarna är ju inte de samma. O ibland pratar man med nån nygammal bekantskap eller en "okänd" människa.

 Nån som är rolig är parakiten Kalla. Det är en bestämd dam. Ibland måste jag ju gå ut i köket när det ätr kväll och mörkt där. Då blir jag utskälld med väsningar o fräsande. Hon blir störd i sömnen.
                 En dag så får hon runt o kvittra o var väldigt ivrig. Jag blev ju inte klok på vad hon ville. Men sen kom jag på att det var länge sen jag duscha henne. Tog fram plastflaskan, en sån där som man kan duscha blommor med och satte i gång. O det var det det gällde. Här duschar jag henne och fotar med den andra handen.
                        Kalla brukar bli alldeles genomblöt, vecklar ut vingarna o njuter! Sen putsar hon sig länge, länge.
               Fåglarna ute verkar klara sig bra. Slänger ut lite vildfågelfrö på balkongen. Några duvor har varit där o några småfåglar, ja, nån skata ochså! Men många har det inte varit, det ser jag på åtgången av frö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0