Det blev en hård natt!


Ja, verkligen. Men jag var inte ute på galej!
             I går kväll koka jag en termos kaffe gjorde en tallrik müssli för energien och satt o titta på allt möjligt på, läste ut 10 små negerpojkar(aha, så gick det ju till!)och höll mig vaken till 3 då matchen mellan Sverige och USA började i juniorvm i ishockey i Canada Jag såg nog ut lite så här efter matchen som tog slut vid 5-tiden. Sen sov jag till 10.
             Stor besvikelse, Sverige förlora med 5-2, och låg under med 1-0 efter en minut. Man kan väl säga för att sammanfatta det hela att farhågorna för hur backarna skulle klara det hela slog in. Individuella misstag av dom bädda för förlusten och laget gjorde sin sämsta match i turneringen. Nyckelspelarna tog inte tag i det som då t.ex. förstakedjan!
             Jag tänkte då att när det gäller viktiga matcher för Sverige så funkar det ofta inte för svenska lag, typ damerna i handboll, svenska A-landslaget i fotboll, herrarna i handboll numera. Det är en sak att vinna kvalserier men sen verkar det ofta bli stopp. Klubblagen i svensk fotboll skall vi inte tala om! Vad är det mentalt som vi saknar? Även individuellt i man-man situationer vid vissa tillfällen!
            Jaa, o just det här o hundraprocentigt gå på mål! Det sakna jag hos det svenska hockeylaget i går!!!
Ja visst, Sverige är ett litet land, vi spelar svenskt mm mm bortförklaringar. Det är ju lustigt för i NHL visar ju svenskarna en väldig kamp o "kröka rygg" förmåga. Omgivningen beror det nog på, annat tankesätt kanske?!
                        För övrigt idag då!  Ca 2 - men kallare skall det bli igen! Jag skall gå och handla på Netto idag. Det blir den enda motionen. sen blir det 4 dar i sträck. Ja, sen är det ju lördag igen!!!
 Jaa, apropå lördag, svågern fick in 8 femmor på V75:n. Så det blev en frirunda för oss igen!                            
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0