Handla behöver man ju!


Att handla betyder ju ochså att kröka rygg o köra sitt race! O ha en plan o framtidstro. Det kan man ha även om man tar en dag i sänder. Idag har jag( det är ju mys o pysdag) har jag gjort en budget för månaden och detta året efter mina förutsättningar! Det skall bli spännande att se om den håller. Tipsvinster är inte inräknade. Min långsiktiga plan rör sig om 2-2,5  år. De året när jag blir 74 passar det mig bra att flytta till MIN stad Örebro. Men vem vet vad som händer. Att flytta till Örebro kommer jag att göra om jag så skall "krypa" dit! Men det gäller att ha is i magen o samla mer poäng! O då får man ha en plan A. Jag tycker det är spännande o ha en plan! O stimulerande o kreativt!
                Handlade mat var jag och gjorde idag, ochså. Det brukar bli på ovanstående affär. Men det finns ochså Ica o Coop i närheten. Som ni ser så är det bra med snö. Det börjar nu närma sig en månad sen den första snön som blev liggandes kom!
                I morgon blir det isen igen. Det är så fint att motionera på den. Jag var sugen på att gå ut även idag men budgetarbetet kallade. Jag vill ha sunda statsfinanser precis som statsministern!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0