Åtta, nio anledningar att vara nöjd.....

.....o här kommer fyra av dom!

            Som sagt två studentuppvaktningar med mat mm blev det efter varann. Här ser vi de nöjda kusinerna som bl.a. förnöjde farfar, Fia o Emil! Jaa, det är inte mer o säga....

       Jaa, o den här yngste mannen i klanen, Abbe bodde jag hos...... Optimistisk som jag är så räkna jag ut att när jag blir 80 så är det hans tur att resa nånstans med Farfar för att...

       Det är vad denne man, Tåtte gjorde med Farfar i går och den här gången blev det Askersund, där jag bor. Ca 55 mil blev resan med tåg och buss! idag har vi varit och matat änderna med glass i hamnen och i morgon blir det Barnens egen ö med fika, ev bad o lek!

            O det här är Tåtte lite mer i närbild o kul har vi. Jag säger bara uj,uj,uj, alla tiders
           Lite resume! Barn-barn ett, Pelle flög jag till S-holm med när han var endast 5 år. Sen höjdes åldern till sju när jag åkte till Hjo by tåg med Emil o Fia.  Måns åkte jag tåg med till södra Tyskland. Tvillingarna Viktor o Moa åkte jag med till Gotland när det var medeltidsvecka. Tåtte med tåg då hit till Askersund. Nästa år blir det med Melissa och som sagt.....så småningom Abbe!!
                        Jaa, och allt har hittils varit jaa, alla tiders!! Är det konstigt att undertecknad är nöjd?! Och, nää, jag skall inte ha några "predikningar" för...........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0