Klart jag är nöjd!


   Fattas bara! Den här för mig favoritsymboliken med solens hjälp är ju inte svår att understödja en sån här dag i solens tecken. Nöjd ja! Och som sagt är man det så blir ju lycka o entusiasm kryddor i detta tillstånd! Lycka är något som jag tycker man skall se på med respekt och ödmjukhet. För mig är ordet lycka att känna bl.a. när man blir far o får barn-barn. Ordet har vi ju ochså upplevt när det gäller kärlek o förälskelse till en kvinna. Vad jag menar är att skall man gå o vara lycklig ständigt så  reduceras ordets betydelse och verkan!! Entusiasm är ett bra tillstånd att drabbas av och har med spontanitet o livsglädje att göra. Grunden för att uppleva dessa tillstånd på ett äkta sätt är enligt min mening att vara nöjd och förnöjsam. Att som nu det finns kurser o "utbildning" för att känna sig lycklig tycker jag... Nä!
             Tja! Var o en blir "salig" på sitt sätt och jag är nöjd med min plattform som som sagt består av nuet, framtidstro och rötter. Nått som är spännande att se är ochså att om jag uppnår mina drömmar och förutsättningar på vägen mot "målet" som vi alla uppnår. Det är som jag tycker mycket fråga om GNISTA.
           Idag kommer sista delen av TV:4:s utmärkta program, Sveriges historia. Har ni sett så klimatet växlade under dessa årtusenden! Bl.a. från istid till medelhavsklimat! Något som hela tiden funnits är ju solen. Just det, solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0