Borde vara mer uppmärksammat av Askersunds kommun!


                      Det här kortet är bland de första jag tog av Hembyggdsgården och Askersunds stadspark när jag flyttat hit för snart 5 år sen!!  Detta område ligger ju i staden och är väldigt lättillgängligt. En livaktig hembyggdsförening håller ochså till här. Jag har aldrig sett ett liknande område i dom städer jag bott o besökt! O djur finns det ju inhyrda här vår till höst o promenadstråk och gamla byggnader som soldattorp mm.Och ett mat o kaffeställe som heter Klockargården.
                      Det görs reklam för Tiveden o dess skönhet med Fagertärn, båtstaden Askersund, skärgården, vår o höstmarknader o jazzfestivaler m mm. Jag tänkte när jag flyttat hit att en sån här vacker liten stad måste ju vara välkänd i turistsverige o bland folk man känner från olika orter.  Men många vet inte i andra delar av Sverige var Askersund ligger. Några gissar vid Vänern o andra nån helt annan stans. De flesta vet inte att Fagertärn ligger I Askersunds kommun t.ex. och som jag uppfattar det så är Hjo mycket mer välkänt!
                   Vad man borde börja med är att inse detta på kommunen! Och vad man då borde börja med är att beskriva det i sammanhanget styvmoderligt drabbade Statsparksområdet och med Hembyggdsgården som ligger i staden och är lättillgängligt på gåavstånd för övernattande turister även båtfolk och andra.
                             Jag vet själv att det är många som äter på Klockargården vår till höst men det är ju mest Askersundare som jag uppfattat det! Nä, skärpning de turistansvariga i Askersund. Ni har ju en pärla mitt i stan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0