Hönshus o kaninburar!


             Ja, det låter väl "poetiskt" va?! Ännu mer "poetiskt" blir det när man kan tänka sig o vet hur det ser ut när dess innevånare anländer i maj, ja början av sommarn. Tilläggas kan att det inhägnade området brukar det vara en damm, bosatt av ankor. Ankdamm ja, det assosierar till vissa egenheter..... Naturligtvis är bilderna tagna på hembyggdsgården där jag stannade upp och konserverade, ah konverserade, med gamla bekanta i det fina vädret!
                     Det var det hele! Idag är det ju torsdag o då "storhandlas" det. Ja det gäller faktiskt att vara om sig o kring sig och titta på priserna, "kröka rygg" även i det fallet. Allt är upp till var och en. Lite här o lite där!! Bara man inte skyller ifrån sig på allt o alla!!! Jag kämpar på och gläder mig åt de "korvören" jag kan spara. För jag har ju mina roliga och livsbejakande planer för i år och framtiden. Resor till Stockholm o Simrishamn, cykelturer(resor) till Hjo och Örebro och innan 2013 flytt till Örebro. Dit ska jag om jag så skall "krypa"!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0