Nu har dom det lättare!


                          Lång runda idag i bra fart! Nere vid hamnen var isen borta och änderna o andra fåglar kunde simma omkring som vanligt. Men så många som när det var is var det inte! En del hade väl flygit iväg(icke stationära) och de andra var splittrade i mindre grupper. De 4 ankorna såg jag inte till! Till sommaren är det väl fjärde året sen dom rymde. Dom kan ju vara ganska gamla vid det här laget. Jag gick in och titta på google. Högsta ålder som "uppmätts" på en and var 29 år! Jag skulle tro att en "vanlig" and kan bli en 15 år kanske? Anka(med storlek som and) nått liknande kanske?
                    Jag hoppas att jag får se den vita ankan o hans broder? och systrar? på strandpromenaden eller i hamnen i sommar ochså!
                  Fredag var det ochså! Titta på V75 här i datan och i kväll är det ishockey igen. Det växlar ju i TV mellan finalspelet i elitserien o kvalet till denna. I går såg jag på Södertälje-Leksand. Bra match om Södertälje vann med 3-2. Dom har nu full pott efter 3 matcher. I kväll blir det Linköping-Frölunda! Vinner Frölunda så är dom i semi. Nått annat?Jo, solen börja lysa ute. Bara en sån sak!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0