Det var rätta ordet sa Bill, ja det var det sa Boule!


         Ja, vem kommer inte som nästan 72-åring ihåg dessa ord i barndomens Pelle Svanslös. Min far körde med denna fras så länge han levde! Nåväl . Idag var det premiär för årets Bull, jag menar boulespelande. Vi brukar spela på tisdagar 11-12 nere vid hamnen. Idag var mina vänner Torsten o Vivi-Ann med för första gången. vi delade upp oss på 3 o 3 o mitt lag förlorade. De andra kom först till 13 poäng. så räknar vi ! Mitt lag ledde med 9-1 så det var rena genomklappningen. Vi har inte alltid exakt samma lag så så mycket prestige är det inte, mest socialt!
                    Åldern tar ut sin rätt ( dock hävdar jag att jag inte är dement), undertecknad glömde kameran så detta är ett foto från förra året. Som synes är det alla tiders vid boulebanan! Väldigt nära sjön och strandpromenaden!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0