Så ända in i vassen!


             Idag var det varmt o skönt på rundan. O lång blev den, ca 1,5 tim. Skogen går jag ju mycket i o den tillhör ju staden. Vilken natur! Ja, sen kommer jag ner på strandpromenaden som vanligt! O det blir alldrig tråkigt fastän jag har gått den här rundan ca....jaa, hastigt räknat omkring 1000 gr. Har snart bott här i Askersund i 5 år! 
            All right, jag kom alltså ner på strandpromenaden och fick syn på de här gässen. Gässen mellanlandar här på våren, men i år har det blivit ett par par kvar! Fina fåglar! Canadagäss! Frågan är när dom lägger ägg? Jag såg inget bo i vassen. En sjöfågel som jag sett väldigt lite i år är doppingen. I morgon tänkte jag gå på spaning särskilt efter den för jag vet var dom brukar häcka. Och så skall jag besöka Borgmästarholmen via träbron inte långt ifrån där jag tog detta kort!
                    I e.m blir det ishockey för hela slanten. !6:00 Sverige- Danmark o 20:00 Ryssland- Canada, kvartsfinaler . Sveriges historia ser jag på tv 4 play i morgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0