Snabb runda o hibiskusar som blommar!



                      Jag har ju lyckats med mina hibiskusar nu i 4 år, ja kanske 5.  Har lärt mig hur jag klipper dom, planterar om dom, hur mycket gödning och hur mycket, mycket sol och vatten dom behöver på våren o sommaren!
               Den här, närmast en buske, har jag i tv-rummet. Den har som synes 2 färger på blommorna vilket inte är konstigt då 2 sticklingar från olika sorter blivit satta i krukan. Idag räkna jag till över 20 blomknoppar på plantan. I köket har jag en ochså åt söder, men där är inte en knopp ännu. Annan sort! Och så har jag en ochså i köket i en mindre kruka. Inga knoppar där heller. Jag har inga andra blommor! Jag är hibiskusfan. Som synes är blommorna mycket vackra men snabbt förgängliga! Efter 3 dagar så vissnar dom men det kommer ständigt nya ända till september har jag för mig! Och jag har barnvakt till dom ochså när jag reser bort. Dom behöver vatten varenda dag!!!
                     Rundan idag var väldigt snabb! Jag skulle tänka mig 10 i topp på 5 år. Sprang uppför backarna, gick för övrigt, mycket snabbt. Sen styrketräning för ben och armar och för höften. Nöjd är jag o inte blir jag mindre nöjd över att jag orkar hålla på o träna som när jag kom hit till Askersund för snart 5 år sen!!
                    I kväll är det mycket att titta på i tv! Oslo Grand Prix för travhästar, Barcelona mot ligatiteln, Tre Kronor mot Canada och inte minst Federer mot Nadal i finalen i Madrids Masters i tennis! Och så spelar ÖSK mot Trelleborg på Berhn Arena. Hoppas dom vinner! Och jag själv känner mig som en vinnare o mycket nöjd med tillvaron som sagt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0