Alla "goda" ting är tre....


             Ja, då tar vi min motion. Den har företagits både igår och idag. Idag blev det på em och den blev av långvarianten. Jaa, det går upp o ner i det där med "höfteriet" ! Idag gick det alldeles utmärkt med låg smärta. Ganska likt de rundor det sista året då smärtan ej varit stor utom på sistone. Värktabletter ?, nej det tar jag aldrig ! Har bara tillgängligt för gallbesvär och det är länge sen jag hade . Snön har svårt att riktigt lämna skogsområdena så jag blev lite lurad idag. På några ställen såg det ut så här. Kallare på höjderna.

             Det här en mango ! Den är liksom det mesta av frukterna väldigt nyttig. Nån gång i veckan brukar jag köpa den eller nån avocado som lär vara minst lika nyttig. Goda ting var det !

               I går var det ju fars dag ! Min far skulle blivit 105 år i år har jag räknat ut.  Naturligtvis tänkte jag på honom ! Sen tänkte jag ju på mina söner som numera ju är "farsor" allihop sen en del år. 
               Min far ja ! Han hade liksom vi alla positiva o negativa sidor. Han "lärde" mig att lyssna på musik, klassisk sådan ganska tidigt. AIK-fantast var han och sportintresserad. Radion lyssnade vi på då på 40-50 talet. Hyland o Jerring. När det blev spännande släppte han loss o kunde bli "riktigt arg" om det gick dåligt för nån svensk eller Sverige Samma när tv kom in i bilden.
 En av mina många minnesbilder av honom var när han satt i sin fåtölj o lyssnade på en av sina favoriter Sibelius musik. Och Italien reste han ibland ensam till sen han blev pensionär. O sina hundar var han "barnsligt" förtjust i tyckte väl vi andra i familjen. Men all right vi har alla våra "egenheter".
                                             Vilken sporthelg det har varit. Söderling bara o buga o bocka. Arsenal slog Everton borta, Chelsea förlora, Man United fick "bara" oavgjort. Tyvärr så förlora Liverpool . Mitt favoritlag Arsenal ligger nu bara 3 poäng efter Chelsea, Tre Kronor spelade en rolig och kul hockey. Tyvärr så gjorde dom den sista perioden mot Finland dåligt och tappa på det viset segern i Karjala cup. Kalla o Hellner verkar ha bra form i skidåkning o Myhrer blev 2 i slalom. O svågern Erland fick in till en frirunda på V-75. Vi tippar "gratis" en vecka med andra ord !
                         Ja sen har jag gått in i vinterperioden i mitt motionerande. P.g.a. nu även mycket vintersport i helgerna så motioner jag inte lördag som söndag. Det blir 5 dagar i sträck i stället!! Så länge jag orkar o köra den delen av mitt alldeles egna race mot framtiden......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0