Jaa nu börjar snart skidsäsongen !


 Vad har det med den här parakiten o göra ? Joo då, hon är döpt till Kalla ,efter Charlotte Kalla. Och då tänker jag ju på att snart kör skidtävlingarna i gång, både på skidskyttesidan o längdskidsidan. Höjdpunkter i år blir ju Tour De Ski och VM i Oslo. Ochså världscuptävlingar förståss. Om det är nått VM på skidskyttesidan , det vet jag ej! Och sen får vi ju se hur det går för Anja o hennes kompisar. Dom har redan kört en tävling men det gick inte bra för någon svensk! Speciellt Kalla o Haag o Helner, ja hela längdåkningsgänget skall bli spännande o följa!
                        Det här kortet av Kalla tog jag igår. Det är länge sen jag skrev nått om henne har jag för mig. Det är bara bra med henne och hon är på alerten. Ibland spänner hon ut vingarna o skall "skrämmas". Då gör jag lika dant med armarna ! Då blir Kalla liksom snopen! Sen äter hon gröt från mitt fat, sätter sig på axeln när jag är vid vasken o brer mackor för hon gillar smör. Inte alltid men nästan !
        O "husse" själv då. Inget på V-75 i helgen. Men fin sport. Clajsters slog Wosniacki i WTA finalen o en av mina stora favoriter genom åren Elena Dementieva hade avskedsföreställning. Skulle bl.a. börja läsa journalistik på universitetet i Moskva. Mycket trevlig människa som skulle vara klippt o skuren till att referrera tennis eller vara med i WTA-organisationen. De kvinnor som jag nu skall följa speciellt är den 21-åriga vitryskan Azarenka som jag tror blir riktigt bra om hon får vara utan större skador som i år, brutit 4 tävlingar. Sen så håller jag ochså på Sharapova som ju inte heller är så gammal fast hon varit med så länge. Det är klart visst håller jag ochså lite på danskan Wosniacki.
           Örebro sk går till kval till europacup spel o Kif Örebro vann damernas cupfinal i fotboll. Inte dåligt !
   Och så har jag gått min långrunda idag på em. O ikväll skall jag se på Vetenskapens värld på tvåan bl.a. O sen blir det nog senare Seinfeldt som vanligt på åttan. Jaa, jag hoppas att Malmö FF tar guldet i allsvenskan nu när Örebro inte kan ta det och sen är jag glad över att AIK blir kvar i allsvenskan o nu äre slut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0