Nu får vi se om det stämmer!


                Joo, om det är som den gamla bondepraktikan säger att det blir en vit vinter om det är fullt med rönnbär på träden eller att det blir en dålig vinter om motsatsen inträffar, dåligt med rönnbär. Förra året var det mycket rönnbär o då blev det en snörik vinter. I år har det knappt varit några rönnbär i Örebro län enligt Länsposten. 
            Men idag var det några cm snö när jag vaknade i morse ! O fruset var det på marken, så där knastrikt. Det blev "pågarnas kängor"(fått av mina söner) på utan prut. En får kanske vänja sig. Nu kan jag ju inte tro att detta håller i sig förståss. Förra vintern kom ju inte förrän vid jultiden om jag inte missminner mig.
            Ja, nu var det fredag igen. Oj, vad fort tiden går ! Och tisdagar kommer jag att göra motionsfria! Kör nog hårt ändå. O då blir det bl.a. till att ta tag i läsandet av "Tusen strålande solar" Och inget bloggande den dan liksom på lördagar om inte nått "angeläget" inträffar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0