Slimmande förnöjsamhet...


Vad menar gubben med det nu då ? Jo på nått vis tycker jag att nu när jag blivit äldre och särskillt när jag flyttat hem till en del av mina rötter o barndomsminnen att jag slimmat upp tillvaron efter den jag är. En förutsättning att man vågar ta vissa språng här i livet är ju en visshet om det värdefulla att ha barn o barn-barn o andra anhöriga o kompisar här o där. Sen får de anhöriga bo var de vill liksom jag, kraften från dom finns än då.
Slimma o inte komplicera sin tillvaro gör man nog ju äldre man blir, för när jag blir äldre vill jag ochså vara rädd om mig själv. Rötter ger mig ochså kraft o vissheten om att det inte bara är mina föräldrars gener jag har i mig. Musiksmak o annat kan ha med detta o göra och känslan för vissa länder o deras historia!
Det är inte dumt att filosofera o komma på vissa saker om sig själv och nån ensamhet känner jag inte ! Jag känner mina gener, rötter o nuet o anhöriga. Vilken skön blandning!!!
Långrunda i dag. I och med att jag slimmar upp min fysik just nu så blir det en långrunda i veckan, 5 kortare rundor och 3 av dom avslutas med styrketräning.  Fotot är taget där jag viker av till strandpromenaden efter hembyggdsparks rundan.

Jaa, och det är inte bara anhörga o kompisar som tittar på bloggen. För några dar sen fick jag ett meddelande från fam A-K Roth i Amerika  Meilat innan vid några tillfällen till varann. Sen har jag idag meilat tillbaks till Anna Kleingardt. Jo då Anna. jag träffade en man, indelt soldat, vid namn Kleingardt när jag var pojke. Du kanske redan har läst meilet jag skickade till dig?
Fotot är från hamnen i Askersund. Segelbåtarna tillhör stadens hotell och höstfärgerna börjar vi ju se . Fast i dag var det ju nästan vår i luften !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0