En sång o dansman !


                   Jaha, den här bilden är från min 70-årsdag för snart 3 år sen ! O det här med "sång o dans" har varit i utveckling under årens lopp. Hittat rytmen o själen på nått vis ! Nu har jag ju ochså, som sagt, börjat sjunga i vår lilla kör i pensionärsföreningen som bildats förra året ! Där finns både rutinerade o mindre som en annan men det går alldeles utmärkt ! O sen sjungs det ju tillsammans med grupper o enskilda på youtube när jag tänder på en låt, då mest världsmusik. O dansas gör det, i hemmet till bl.a. till det rumänska kultbandet Fanfare Ciocarlia. Oj, vilket tempo o bra för konditionen ! O rytmen fås in perfekt. Få se om jag lägger ut dansen på youtube ! På festen dansade vi till musik som passade födelsedagsbarnet bra. Tyvärr så "kunde det macedonska bandet Bioritam inte komma" . Musik som det ochså gillas o dansa till.  Men det gick bra ändå skall ni tro.

  O visst vill man dansa o sjunga nu när våren kommer ! Snön är nästan borta och isarna försvinner nere vid strandpromenaden. Och jag tänker fortsätta "dansa mig fram" så länge det orkas o filosofera o säga vad jag känner o tycker. Och det skulle inte falla mig in att tycka annat än att livet är härligt. Hav fötterna på jorden o armarna mot himlen. Vi lever bara en gång !             TREVLIG HELG !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0