Grått, disigt o tråkigt !


          Naturligtvis gäller detta vädret ! Jag har för mycket " roligheter i huvet" för att låta mig nedslås även om solen är min symbol, mitt bokmärke ! Jag vet att den finns ovan molnen ! Och nästan oavsett hur vädret är så kör jag mitt race. Jaa, isarna på skogsvägarna och i norra Vättern har svårt att lätta ! Kylskåpskallt får jag än en gång kalla vädret nere vid strandpromenaden ! Men som sagt jag ger mig inte och i dag fick jag mina biljetter till Stockholmsresan, bara en sån sak. Pass upp Medborgarplatsen och övriga "södern", snart är jag på plats !

        Här vid minneslunden där jag stannar till på mina rundor är det för första gången i år alldeles snöfritt ! O här far anhöriga o kompisar "både i himlen och på jorden"  "runt i mitt huvud o hjärta". Man är ju som sagt var närvarande i nuet i högsta grad. Idag blir det kaffe på fiket med kompisar. Tyvärr är vår sångledare Bertil sjuk så det blir ingen sångträning innan. Jag får sjunga till musik på youtube när jag kommer hem. Ett bra sätt att öva sig o få känna att man sjunger rent ! För när det "skär sig" gör det ont i hela "knoppen o kroppen" !
                 O nu kom solen fram lite mellan molnen. O ÖSK slog Ifk Göteborg i måndags om jag inte har sagt det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0