Det är bra i Askersund..

..men det betyder inte att jag ser fram emot att bo i Örebro. Och att inte stessa i detta utan vara nöjd även här eller med livet. Det är spännande att se om min målsättning håller, det är en krydda ! Annars kryddar jag med Carpe Diem med allt vad den innebär för mitt tänkande och filosoferande !

Det är så grönt ute, så där lite mörkgrönt bland träd o buskar ! Allt ser så friskt ut och sommaren har, som påpekats, hittils varit fin i Askersund med lite regn o åska. Detta foto är från början av min runda. Längre upp till höger ligger idrottsplatsen. Där skall vara stor, årligen återkommande, hundutställning i helgen.

Dom här fotona kan jag inte få nog av. Och idag var det en sån här dag som det varit många av i Askersund. Taget från början av strandpromenaden efter gåendet i hembyggdsparkens . Haga heter den  här delen av stan och badet som är bakom mig därför Hagabadet !
Nu skall jag o handla o därefter blir det tennis på Eurosport från Canada, Wta- turnering. Med andra ord damtennis !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0