Vilket hundliv !


I lördags och i går var det stor hundutställning med bedömning i Askersund på idrottsplatsen o närliggande område. Detta förekommer varje år vid den här tiden och folk kommer hit med sina hundar från hela Sverige o även utomlands ifrån för att tävla med sina " telingar". Nästa år tror jag att jag skall titta på tävlingarna och då de större hundarna. Favorithund jag har , jaa Leijonberger och nån ungersk hund som jag glömt namnet på. Dvärgschnauzer finns i min klan. Trots relativ litenhet så är dom som större hundar på nått vis .

Helgen ja, inget på V-75 men bra sport. Tyvärr kom inte dom till final som jag önskade i damernas WTA-tävling i tennis i Toronto. Arsenal fick bara oavgjort i Premier Liege liksom liverpool o Chelsea. Man United vann o i kväll spelar Man City. Örebro SK tog sin fjärde raka i allsvenskan o Real Madrid o Barcelona spelade 2-2 i spanska supercupen. Returmöte på onsdag då även MFF spelar första matchen borta mot Dinamo Zagreb. Det blir väl o zappa om inte Dinamo-matchen börjar tidigare. Men matcherna går nog in i varann !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0