Det bjuder jag ochså på idag innan skidorna !


                      Några ljusa bilder från dagens motionsrunda.  Der här är från den första skogsrundan. Snön är borta  som synes !

           Inte är den här bilden mycket sämre ! Tagen från strandpromenaden Inte tänker jag på "jordens undergång" precis ! Det skulle aldrig falla mig in !
                     Massor av länder har i natt kommit överens om en färdplan för klimatet. Länder med olika struktur, olika ekonomiska förutsättningar, olika politiska förutsättningar o storlek. Det är jag glad över ! Men som vanligt är en del "representanter för duktig-Sverige" inte nöjda. Länder som kan måste gå före såsom "stormakten" Sverige med satsningar på förnybar energie, modern infrastruktur o grön teknik ! I världen finns ca 193 stater. Sverige tillhör en av de mindre och gör enligt min mening så gott dom kan. Jag får väl påpeka för en del " populistiska lobbyister" att det t.ex. går en svensk på ca 125 kineser. Jag tror varken Juholt, Reinfeldt, Fridolin, Ohly, Åkesson , Björklund, Hägglund  eller Lööf kan " tvinga några länder, fattiga eller rika " att vara lika duktiga som Sverige i dessa tider av ekonomisk nedgång !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0