Vi har det bra, min fågel o ja !


              Jaa, det har vi ! Ibland "träts vi lite" för hon, Kalla har " skinn på näsan" ! Hon sätter sig på axeln och skall smaka på mat som jag förbereder vid vasken. O äter gröt ur grötfatet, sittandes på kanten ! Fördelen motför "Gina Lollobrigida" är ju att parakiten Kalla  väger betydligt mindre, jag menar det här med att sitta på axeln  ! Andra fördelar med att ha en fågel när man åker bort är ju att få " barnvakt" ! Säkerligen lättare än att få hund -eller kattvakt
                  Annat jag funderar på ibland är det här med då att ha valt att bo själv oavsett fågel eller inte ! Ibland skulle man nästan tro att man är suspekt som har valt detta ! Jag vill noga påpeka att bo själv behöver inte betyda att man är ensam, förgrämd, intiativlös, uträknad , försupen o ointresserad av sex. Som väl är så förstår nog de flesta att jag inte är en ensam människa med det sociala kontaktnät jag har eller den livsvilja som jag företräder ! Ibland tror jag rentav att människor som sätter ner foten o vet vad dom vill utan krussiduller bemöts med avundsjuka ! Och för mig är Carpe Deum något som betyder nuet, anhöriga, rötter o framtidstro !

                Att ha intressen av alla möjliga slag är ochså att "fånga Carpe Deum", anser jag ! Därför fortsätter jag min " vandring" bland kråkfåglarna ! I dag har Kalla fått sällskap av en skata, kråkfåglarnas busfrö ! Den är vanlig i hela Sverige och blir upptill 52 cm lång ! Bild från Wikimedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0