Dona nobis pacem...

 .....eller GIV OSS FRID sjöng jag och mina körkompisar, 9st, idag på SPF:s årsmöte med ett 60-tal deltagare. Först alla på en gång sedan med olika start där vi 4 herrar kom in sist. O då dirigera vår körledare oss. Och detta gick väldigt bra. Den här sången passar bra för vi brukar hylla dom som dött under årets gång. I år var det bara en. Parentationen över den döda höll vår körledare Bertil på ett högtidligt o gripande sätt.
               Sen blev "nyval" bl.a. av ordförande. Det tog ett tag. Resan till Göteborg i slutet av maj gicks igenom men då åker undertecknad till Stockholm ! Sen blev det kaffe o lotteridragning. Ingen vinst för min del. Och därefter gick jag o handla jord och en hibiskus. Och när jag ätit middag hemma plantera jag om den jag hade efter att ha klippt den för ca 2 veckor sen! O ikväll skall jag se Arsenal- Barcelona på tv.
         Thats all folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0