Fy skäms, kung Bore !


         Sätta i gång en snöstorm i halva februari ! Har du ingen respekt för svenska folket! O var är palmerna ? Frågan är om vi skall kalla det för oväder, extremt eller katastrof ? Vi kan ju höra med folket i Australien t.ex !
               Jaa, i dag blåste och snöade det ute och temperaturen sjönk några grader under minus. Snöat har det väl här i ett dygn ungefär. På min runda i dag som var betydligt skönare än igår p.g.a. att snön "tagit bort" det mesta av halkandet. 1,5 dm har det kommit minst ! Och jag hade för det mesta ryggen mot blåsten där jag pulsa fram.  Fotot är taget från strandpromenaden mot Vättern o dess skär ! Jag mötte endast 2 damer i min ålder som var ute med sina hundar på en bra promenad, mannen på hembyggdsparken och en man från Irak eller nånstans i närheten som liksom jag tyckte att det var bättre underlag att gå i idag än "årets sämsta" igår ! Och som vanligt har inte tågen gått som de skulle här uppe i allafall. Om det är tågens eller vädrets fel...?

Den här figuren skall vi få se en del av ett tag. Men kallt skall det bli ! I natt upp till 15 grader minus här i Närke. Och när jag tittar på Askersund på verdens väder på DMI (Danskt) så skall det bli kallt i åtminstone 9 dagar. Om det är normalt eller inte får "de lärde" tvista om ! För mig är det väsentligaste att solen lyser. Så enkelt är det, tycker jag ! Och som sagt om den inte gjorde det, jaa, då satt väl inte jag här o skrev ! Möjligtvis var jag en "bakterie" nånstans ?             TREVLIG HELG och nu skall jag gå och handla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0