Här kan inte ens "bror duktig" få som han vill !


                 När det gäller vädret nä ! Följande syn mötte mig när jag steg upp idag. Snöfall o blåst o kring 0 grader. Själv var jag ju så optimistisk igår att jag tog ut min cykel från källaren. Nu är det ju ett par plussgrader ute men det är ju faktiskt inte längre kommet än 4 februari.
             Själv är jag "bror duktig" när det gäller att "gissla" dagens journalistik i kvällspressen. Ja inte Ulf Nilsson, Lena Mellin eller några till. Vad är det för löpsedlar och förstasidor man får se nu förtiden. Inte är det mycket positivt och vilka "kaos -och extremrubriker. O den ene tidningen skall slå den andre i sensationsjournalistik i syfte att sälja så mycket tidningar som möjligt o va värst. Nån kvalikativ journalistik är det sannerligen inte fråga om ! Jag undrar om de här unga journalisterna ens vet hur vindarna blåser runt ett högtryck eller lågtryck och hur mycket dom kan om länders historia t.ex. när "pekfingrarna" kommer !
               Det här med vädret då ja ! Jag tar det gärna en gång till. För nån vecka sen läste jag om supervår på en av löpsedlarna. Nån dag efter så stod det supervinter på en annan! Som om det inte räckte så stod det i den ene tidningen att supervintern skulle vara till mars, i den andre stod det till april ! Visserligen hänvisades i dessa fall till norska väderexperter -och amerikanska. Men vi vet ju att ibland stämmer ju inte morgondagens prognos ens.
                 Nån motions runda blev det inte idag, blåste alldeles för mycket! ! Istället blev det städning och styrketräning, plan B 1. Det gäller att inte vara "svarslös" Dessutom lyssnade jag med välbehag på radiomannen Bosse Jadler som hoppar in ibland i programmet Boulevard, Örebro p 4. Det är skönt när han gör det för då slipper man höra en hel förmiddags diskusioner om varför "pojkar inte får ha rosa på sig" eller "hur man undviker att bebisen skall ramla av skötbordet och hur det skall vara placerat för att största trygghet skall uppnås ". Ja, typ sådant!
                I kväll skall jag på Tv se om Örebro hockey kan vända sin negativa förlorartrend borta mot Mora i hockey. På Spåret får jag se på tv-play senare i helgen. Sen kommer kl 21 en min favoriter bland deckare, Kommisarie Frost. Repriser är det ju numera men det skiter jag i ! V-75:an skall ochså gås igenom. Här är ingen risk att hjärnan "multnar" precis !  Trevlig helg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0