Då var det klippt !


             Motionen UTE återupptogs efter 3 dagar ! Trots 4-5 plusgrader några dar så ser man ju strukturen av skidspåren som jag plumsar vid sidan om. O plums i våt snö var det verkligen. O det är bara jag som går här verkar det som ! I dag fick jag gå utan brodd, fick söka upp isfria ställen. På gatorna var det mesta bortsmält men jag hade fördärvat mina broddar om jag gått där med dom!

              Efter hembyggdsparken blev det ju strandpromenaden. Och isen var som synes vattenbelagd. Men den fryser snart till igen för nu skall det bli kallt igen, sägs det ! O då lär den bli knagglig, innan var den ju helt snötäckt ! Plaskigt var det på strandpromenaden men det gick an ! Och tiden går så fort så våren kommer snart även om det blir i mars eller april !
            I dag skall det börja ett program på TV(eller i veckan?) som heter Söka lyckan. För mig är lycka att vara nöjd ! Lyckliga stunder är när jag fått barn o barnbarn o mm sådana saker. Musikspelande, idrottsprestation. Spänning och förväntan kan ochså ge mig nån slags lyckokänsla. Men o "springa o jaga den " ? Det är klart att en tipsvinst kan ge lyckokänsla beroende på att man kanske kan resa nånstans som man fantiserat om o bli där ett tag !  Nää, ordet nöjd är inte ofta man ser nu för tiden i tidningar eller hör i media eller att människor säger. På nått vis verkar det vara "himmel eller helvete" . O naturligtvis känner jag lycka när jag träffar folk som jag inte sett på ett tag. Ingen "snyftlycka" utan "glädjelycka" !
                      Ja o klippt blev jag och vi var belåtna med "att träffas igen" när det "hängde o slängde", håret alltså !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0