Ett känsligt ämne !


         Det får man väl säga att det är i Sverige till del iallafall ! Att vi alla den vägen skall vandra eller gå bort som det heter ! Gå bort, jo visst, "skonsamt uttryck" för barn men för vuxna ? Varför inte säga ordet dö, rakt upp och ner ! Avlida, jaa !
                Nu hoppas jag inte att någon tror jag är deprimerad eller går i dödstankar ! För jag går nästan varje dag förbi kyrkogården i närheten av där jag bor. Jag går rakt fram på vägen och ställer mig längst bort o tittar mot den snöhöljda minneslunden strax nedan, mediterar o ber en bön som jag sagt innan, för anhöriga, kompisar o mig själv. Även så tänker jag på mina rötter !
                Att förlika sig med sitt öde, hur det nu blir, är ett bra sätt att ge framtidstro o optimism o vara till 100 % medveten i nuet , tycker jag. Går man o förtränger det som är mest givet i livet så bakbinder man sig själv, tycker jag ! O jag vet hur jag vill ha det när jag dör och gunåde den som inte respekterar det ! Har det nerskrivet, skall fila på det, och en av mina söner har varit med o "besiktigat" platsen där jag vill vila.
                   Jag går mot mitt 73 år har framtidstro och en j-la vilja o kör mitt race. Kanske för att jag just är medveten om saker o ting o inte förtränger dom ! Och ett led i min "frirörelse" är att skaffa lägenhet i Örebro senast det året jag blir 75, lägger ingen stress på mig, det är ett önskemål som skall genomföras om jag har ödet med mig ! Och poängen hos ÖBO blir fler o fler !
               I kväll är det På Spåret o efter det Kommisarie Morse. I morgon V-75, annan sport o  I mördarens spår, repris, med Helen Mirren som Jane Tennison. Där såg jag första avsnittet förra lördagen. Har inte följt den serien som gick i början på 90-talet så mycket. Första avsnittet lova mycket !
                        Ha en bra helg på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0