Nu går det mot mildare väder....


              ...säger de väderseiter som jag tittar på, allt från SMHI, DMI, YR.no, väderkanalen t.ex. Det är så att det talas till och med om regn i sydsverige till helgen. Snöfall kommer ju att föregå det hela och nu kommer mildluft från väster o sydväst  att regera. Lite synd om det blir så tycker jag som vill ha VINTER och kallt när det är vinter och SOMMAR och varmt när det är sommar ! Idag när jag gick ut så var det -6 o snöa. Just nu snöar det fortfarande och temperaturen är - 3
            När jag gick ut på min runda så var det allra först dis som frös fast på bilrutorna men det började snöa ochså, så när man titta ut över Vättern så såg det ut som på fotot !
              Igår kväll såg jag 2 hockeymatcher. Först såg jag på toppmötet Växjö- Örebro i hockeyallsvenskan. Örebro med sjukdom, 4 ordinarie borta, gjorde en stormatch och vann med 2-0 och gick till serieledning. Fantastiskt försvarsspel med hyperfarliga kontringar !
             Men sen blev jag lite undrande över svensk "vinnarmentalitet" när jag såg småkronorna i J-vm få stryk efter straffar mot Ryssland.  Matchen gällde final. Innan hade ju Sverige slagit både Kanada och Ryssland i gruppspelet ! Därför var dom favoriter mot Ryssland. Men då gjorde dom sin sämsta match. När det gällde som mest ! Varför sker detta påfallande ofta inom svensk lagsport. Nu får dom spela mot USA om en bronsmedalj. Hoppas dom inte är favoriter. Och ofta skriver pressen upp dom för mycket. Sverige ansågs ju ha ett sämre lag än förra året men det "glömdes bort" i euforin efter Kanadamatchen.  Kanada vinner säkert över ryssarna o så är det som vanligt igen ! I kväll blir det bl.a. kommisarie Lewis på tv 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0