Som en kalv på vinterbete...


             Jag kom inte på nån bättre rubrik än ovanstående. Möjligtvis skulle kalv bytas ut mot oxe... Nä vad är det för trams, tjurkalv så klart ! För det är så att min lekamen (altet) kände att nu kom den härliga motionen åter efter 2 andra njutningsfulla dagar i bl.a. tv-fåtöljen ! O en gratisomgång blev det på svågerns V-75 tips ! Själv fick jag in 44 kr på en sexa. Detta lägger jag till hundralappen på lördagens tips ! Nån ny njutning ? Joo, jag äter turkisk youghirt till frukostarna på helgen istället för havregrynsgröt ! Ja det behövs inte så mycket för min entusiasms bevarande om man säger så !
               Handbollslandslaget o skidlöparna gladde i helgen ! Kanske "bottenappet" mot Argentina väckte handbollskillarna ! I semifinal är dom nu äntligen igen efter 10 år och har en match mot Danmark kvar innan man vet vilka de får möta ! O ett ungt lag är det med några rutinerade killar. I går Doder fantastiskt bra !
            Ja, rundan gick som sagt bra idag och i strålande sol och nån minusgrad. kommit lite snö i natt eller går kväll och detta gjorde att det var mycket vilsammare att gå med broddarna på. För övrigt har jag betalt mina räkningar idag och det via datan. Det är verkligen ett bra o enkelt sätt. Och en del har jag på autogiro ! Alla tiders !
              I kväll kommer jag att se på handboll från den andra gruppen bl.a. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0