Inte precis den sortens "ökande turism" stan och kommunen behöver !

Först o främst gratulerar jag, även här, tvillingarna Moa o Viktor på 13-års dagen ! Puss o kram igen !
Idag läste jag i Nerikes allehandas sydnärke att inbrotten ökar mycket i Askersunds kommun. En brottsvåg med inbrott och stölder sköljer över kommunen. Det är inbrott i sommarstugor och  stölder av båtar o båtmotorer som ökar. Polisen har svårt att stoppa denna brottsvåg. Det kan jag förstå för kommunen är stor till ytan med många sjöar. Gärningsmännen är enskilda personer är polisen säkra på och kända av polisen men den tekniska bevisningen är inte tillräcklig trots att personerna  identifierats att vara på plats !
Jaa, det är ju så att vissa människor har ingen moral och bryr sig inte om att repektera andras egendom. Och att skylla på polisen o begära fler är tyvärr inget som hjälper. Då skulle vi få ha mer poliser i Sverige än det går att uppbringa ! Felet ligger i människans bristande respekt för andras egendom och utnyttjande av det öppna samhället i en demokrati !
Idag blev det motion i regn. Ingen blåbärsplockning. För blött . Men jag tror att blåbärsbuskarna behövde regn !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0