Jaa, gubben har fullt upp !

I förmiddags var jag ute på min motionsrunda i det fina vädret, 23 grader i skuggan o sol. Att ange temperaturer i skuggan måste man ju göra annars kan det ju bli "orättvist". Rundan gick bra o svetten lackade !
Sen kom jag hem, åt frukost och ut i blåbärsskogen. Det är ju inga som plockar mer än mig och nån annan så det blev samma ställe igen. Tyvärr fick jag ge mig av i en hast för i radion hörde jag mantrat "Sverige faller sönder, Sverige faller sönder.... Oj tänkte jag nu får jag fly fältet. Det är lika bra att flytta till t.ex. Nordkorea ! Där har väl 95 % av befolkningen det "jämlikt o rättvist" d.v.s. precis lika fattigt !
Nä, jag cykla hem för att det börja på att regna rätt bra ! Men innan dess hade jag hört en partiledare i P 4 säga " Sverige faller sönder" för "femtielfte gången" Undrar om denne man ser sig om i världen ?
Hej, Bengt Olsson fresten o t.ex. fam i Viarp. Eftersom datan fallera så försvann alla mina e-mail adresser. Skicka dom gärna till mig, skrivna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0