Jan på jakt !


Inte skall en ge sig. O det är inte försent o hitta stora ,fina blåbär ! Efter att ätit min relativt sena frukost så cykla jag ut på blåbärssafari. Den här gången var jag ochså på ett annat ställe 500 m norrut längs en mindre väg. Det är dom bären som syns på fotot. O här var det frågan om stora sådana ! Som vanligt ingen plockare i närheten !

Men på ett annat ställe så fyllde jag på med skogshallon o vilda biggaråer eller rest från forn trädgård. Och när jag plockade hallonen o biggaråerna pratade dom på P 4 Örebro om människors ångest som ökat sen de fruktansvärda händelserna i Norge. Och bland annat kom människors oro för miljförstöringen upp. Men ... Ja, dessutom pratades det om mellan debattörerna att vår tids största största domdagsprofeter är vetenskapsmännen/kvinnorna .  Det höll jag med om och åt några goa hallon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0