Kontakter ut, radio på och kontakter in ...

..och jag såg en halvlek av em-kvalet mellan Sverige o Finland. Här kom ett ganska kraftigt åskväder över Askersund i går em, nån timme innan matchen. På datan såg jag ju vad som var på gång och efter 10 sek var alla kontakter o "svarta klumpar" utdragna från eluttagen. En helt gratis försäkring för dom som tänker sig för och inte gnäller i efterhand så att säga !
När det blixtra o dåna som värst lyssna jag på min lilla radio med öronlurar. Det går det ochså. Lasse Grankvist är en bra reporter. Men andra halvlek kunde jag se på tv ca 15 min då åskan gav med sig och kontakterna åkte i igen. I Örebro lär den ha varit väldigt stark o ca 5000 blixtar drabbade Örebro län !
I kväll skall det bli mer åska säger dom !? Och glöm inte att "skaffa världens bästa försäkring".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0