Besök av gruvhål bl.a.!


              I förmiddags vid 9-tiden hämtade mig min gode vän Torsten. Vi skulle göra en inspektion vid gruvorna Garpa o Västerby. Se efter hur skyltarna o marken vid gruvarna klarat vintern inför besöksäsongen. Även scenen vid Garpa gruva. Den gruvan vi inspekterade först var Västerby där en fruktansvärd olycka ägde rum på 1700-talet. Här skall i vår hållas gudstjänster för de avlidna. Men fotot är från Garpa gruva där blåaktig is hänger ner från bergväggarna !

                    En närbild då från Garpa gruva där bl.a i sommar det kommer att bli musikunderhållning från scenen. Och turismen till gruvorna ökar naturligtvis ju mer kända dessa blir. Och det hela är min kompis Torstens förtjänst till stor del och Askersunds kommun stöttar det hela.
                     Jaa, vad har jag mer gjort idag ! Sångkören har övat i e.m. och sen var vi några som som vanligt drack kaffe på ett av stadens kafeér.
                  Om man vill veta mer om dessa gruvor är det bara gå in att söka på google. Namnen var Västerby-och Garpa gruvor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0