Det hjälper ju inte världen om man ....


...stoppar huvudet i sanden eller går i ide , hur jag nu skall uttrycka mig !? För mig är det just nu så att jag koncentrerar min medkänsla till det japanska folket varav mer än 10 000 omkommit och hundratusentals blivit hemlösa. Jag tar inte ut domedagspredikningar om "än det ena än det andra" i förskott !
                Nu tittar solen fram efter det att det varit väldigt disigt i förmiddags. Fortfarande kan jag inte gå min vanliga runda med valkmanskorna, för mycket snö och isfläckar ännu !
              Därför kom jag idag in i centrum av staden, till torget ! Då tänkte jag att så länge det här torget ser ut som vanligt så tänker jag fortsätta att filosofera om saker o ting, tycka om saker o ting men undvika att gnälla om "ovesäntligheter i ankdammen Sverige"
              Rundan idag gick bra och numera är jag ju betydligt mera lättfotad med valkmanskorna. Det kommer jag ju att vara till nästa vinter sett till vårt klimat!
                Ikväll börjar kvalserien i ishockey. Örebro möter Rögle men på tv visar dom Södertälje-Modo på hockeykanalen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0