För alla vintertrötta !?


                Som sagt, man kan även fotvandra längs Vasaloppsspåret. I början av  september 2007 gick jag  och min kompis Torsten längs halva Vasaloppsspåret från Evertsberg. Dock gjorde vi en sväng upp på Hökberget där det naturligtvis inte går några skidspår. Dom går nedanför genom byn Hökberg där fresten Mora-Nisse har sommarstuga. Vintern har ju sin tid även numera men en sån här sensommarbild, tagen av undertecknad skadar ju inte . Utsikten är mot Orsasjön för dom som är "bevandrade" i trakterna! Jaa, Vasaloppet ja. Det har jag inte missat i radion o på TV knappt nångång. På 40-talet satt jag säkerligen o lyssnade på Sven Jerrings referat tillsammans med min far. Jag räknade ut att jag säkerligen lyssnat o sett på det ca 65 ggr. Nån gång har jag nog missat och någon gång har loppet varit inställt p.g.a. snöbrist ! Och fotot är bland de bästa naturbilder jag tagit ! Och det var inte helt lätt att bestiga berget, åtminstone inte för  äldere män !

                   Men nuet gäller ! Så här såg det ut i stadsparken idag. Och eftersom det fryser på nätterna så var broddlöst inget att tänka på. På strandpromenaden var det stundom glansiga isfläckar liksom på vägen vid idrottsplatsen där min runda är i begynnelsen ! O nåra mer medaljer fick vi inte i skid-vm och Liverpool slog Manchester United !
              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0