Idag tog jag Gud i hågen !


               O motionera äntligen i skogarna i Askersund,. Det här är från första skogsrundan vid idrottsplatsen. Trots att jag hade walkmanskorna så var det inte så halkigt. Och nån gång var det borttöat vid sidan om grusvägen. Jaa, eftersom det varit frost i natt så har det inte tagit så mycket som synes. Men äntligen kunde jag gå här men med 100-procentiguppsikt på t.ex. isfläckar.

                   Sen kom jag ju då fort till Stadsparken ! Där var ochså mycket snö som synes men det gick ochså bra. Skogsrundorna är ju intressantast o gå och idag hörde jag en trummande hackspett o en skrikande korp och småfåglar. Jag har tittat på vädret framåt i datan och det skulle så småningom kunna bli 10 plus. I dag var det omkring noll när jag gick ut i det soliga vädret.
                 O i em kaffe med SPF-kompisar på kafeét o sen veckohandling efter det. Och snart kommer jag att cykla till Snavlunda och därmed ochså till det närliggande Tjälvesta natur- reservat, unikt i Sverige faktiskt med sina isälvsåsar  och sällsynta växter mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0