Geten Lakrits återkomst !


                  Jaa, nu har getterna kommit till hembygdsgården för säsongen. Den här gethonan, Lakrits har tydligen som killing varit här på gården för 3 år sen. Nu är hon här igen med sin killing som var vit. Getterna var idag "omgivna" av förskolebarn som ochså talade om att namnet var Lakrits för undertecknad. Getterna är populära bland barnen och de första åren, året, jag var här gick dom lösa, hoppade upp på klippblock o sprang omkring som bara den. Men det var svårt att få in dom så nu är dom inhängnade sen flera år !

             Nu börjar det på att bli grönt o fint som synes på mina rundor. Höjdnivåerna är som sagt stora i Askersunds stad.

                     Grönt var ordet ! Och det blev det för Barcelona i går ochså. Nu är dom i final, helt rättvist tycker jag. Barcelona har ju en del spelare som kommer från lagets ungdomsakademi. Real Madrid har mer eller mindre köpt ihop ett lag o Ronaldo är väl världens dyraste o mest välavlönade fotbollspelare. Det verkar inte hjälpa !
                  Och i kväll får vi se vad Tre Kronor går för mot  USA. Jag tror på seger men en del skador finns i laget. I morgon blir det bussfärd för intresserade SPF-medlemmar till det gamla välkända militära övningsfältet Sannahed som användes till 1912 . Därefter lämnades detta för nya kaserner i Örebro. Jag har ju varit o tittat på området innan som sagt. Intressant med olika gamla kanoner o byggnader. Och alldeles i närheten ligger speedwaylagets Indianernas från Kumla motorstadion !
                       Och i går blev det ingen boule p.g.a. vädret. Vad jag gjorde ? ja, vad gjorde jag ? Joo, veckohandla och........ såg på Brottet o Straffet på tv-play eller........ Jaa, njöt av dagen efter omständigheterna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0