Då var det gjort !


                      Efter att ha postat brevet till Köln "efter alla konstens regler" så gav jag mig av på cykel som sagt ! Hitta ett område längs en grusväg med lite annorlunda natur nån kilometer ovanför ett villaområde.  Och att solen kom fram syns ju på fotot.

                           Lite längre bort fanns en inhängnad med får, hälften klippta o hälften oklippta. O välmående såg dom ut, Fanns fler än de som syns på fotot. O värmen slår rekord står det på nätet. Lund hade inte haft så varmt,22,5 grader, på 150 år. Men oj då, kunde det vara så varmt då ? Märkligt. Och vi har inte haft så varmt så här in på året står det ochså, sen 1953. Kunde det vara så varmt då ?
                                Fortfarande undrar jag hur det kunnat vara istid o havssänkningar o havshöjningar o palmer i Skåne i en värld som hade en befolkning otroligt mycket mindre än nu, inga kolkraftverk o dito olje och jag tror inte några Pv 444 rulla på jordens yta heller mm,mm. Allt detta har vi facit på. Om man då vill skaffa sig facit inom 50 års tid så är det ju upp till var och en ! Undrar om jorden dömdes ut under istidens o havssänkningarnas o höjningarnas tid ! Hur gammal jorden är ? Tjaa, 3,8 miljarder år väl !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0