Det är kanske en bra ide ?

Vadå ?  Jag läser ju om hur nyttigt det är med linser o bönor. Själv äter jag det ibland ihop med durum-makaroner o då grönsaker. Kanske man skulle slopa durum-makaronerna o äta mera linser. Själv tycker jag om små gröna. Men idag pratas det ju ibland om att smör är nyttigare än sånt här växtfett som inte går att steka i . Ägg äter jag ett alla dar i veckan o kolostoloret ligger bra ändå. Förr var det ju " livsfarligt" o äta ägg p.g. av ökning av det onda kolestorolet. Det är mycket olika " läror " idag. Jag läste nånstans att man kunde klara sig på en middag som bestod av morötter, potatis o sill varje dag ! O äta det varje dag skulle väl ingen vilja göra ?! Men utanför vårt land finns det säkert folk som skulle vara glada att få denna mat. Och jag skulle gärna göra det om jag inte hade råd med annat även om jag bodde i Sverige, fråga dom som kommit hit från fattiga förhållanden !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0