Drar ner på tempot...


                Ja, jag tänkte det ! Gå längre tid, samma runda men saktare.  Jag har ju "hela dan på mig". Jag kände att nu skall jag " gå med händerna på ryggen o strossa ". Detta skall provas i en månad och vikten kollas xtra noga. Äta lite mindre. Få se om jag går ner i vikt med detta "recept" som är lite  "skonsammare"  Jag behöver ägna en timme om dan till att läsa väntande böcker och dagboksanteckningar. Spännande o ändra på lite !
                   Idag hörde jag en man i Örebro radio som önskade sig en rejäl vinter som varar till början av mars. Kul att veta att det är nån mer som tycker som jag gör ! O strandpromenaden ser ut så här idag !

                         Det här fotot är taget från hamnkajen  mot andra sidan där riksväg 50 från Motala mot Örebro inte går mer än några hundra meter längre bort.
                               Vi får väl ta det varmaste o kallaste i världen just nu. Varmast har El Chauz i Mexikao med + 23 grader. Kallast har College i USA med -38 ! Och här i Askersund är det just nu + 6,1 o disigt. För mig får du gärna dyka upp kung Bore !
                         Tjaa, nu blir tid till att läsa en timme ! Sen blir det Engelska Antikrundan i TV innan middagen/kvällsmaten !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0