Från det ena till det andra....


          Idag stod jag förgäves o försökte få syn på en hackspett som försiktigt trummade på en trädstam. Det var nära inpå men det var lögn ända in i.... Det enda som hade hjäpt hade kanske varit kamera med teleobjektiv men det är ingen prioritering. Pratade med några längs promenaden. Jag är just nu mycket belåten beroende på att jag kan gå fort och utan större smärta. Jag har ochså sen länge förstått att när jag sitter framför tv:n o datan att  jag får gå och cykla på träningscykeln emellanåt som står några meter från datan ! Och så länge sömnen är god utan att vakna o ha ont så håller jag status quo på nått vis. Nått mer som är till belåtenhet ? Datan , vilken höjdare ! Och om 9 dagar kommer jag att bli x-tra belåten !

               Nått som jag inte är belåten med är alla gnälliga insändare och retoriska uttalanden om " uselheten i vårt land" på små o stora plan. Förmågan att " titta sig omkring i världen" verkar inte vara stor när det gäller människors lidande av det ena eller andra. Fotot här är från Bangkok. En man ligger o vilar sig på en busshållplats ! Dax att uppsöka ett land o se vad verkligt lidande innebär utan  att ligga på" stranden o  gotta sig" !?        Bild:Sakchai Lalit/Scanpix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0