Manschmal finde ich es schön in Deutch zu schreiben !


                Dieses foto finde ich auch sehr schön. Ich garantiere nicht das ich perfekt Deutch schreiben kan ! Aber ich habe Deutch ins schule gelernt. Auch Englisch, latin und französisch habe ich ins schule gelernt.Leider habe ich latin und französisch vergest ! Zum Weihnachten schreibe ich zu mein guter freund Cai aber das ist auch alles.  Einige gang ins e-mail.
                   Då har jag övat mig lite idag. Och jag tänker på att min mor o mormor ganska ofta pratade tyska hemma. Mormor kunde lika bra tyska som svenska beroende på hennes tyska föräldrar. Nederländska har pratats en del antaglingen beroende på mormors farfar som var holländare ! Det är speciellt det hollänska språket. Det hade inte varit lätt o lära sig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0