Nog ser jag fram emot detta..


              ...för vintern kommer ! Jag vill ha sådana här vintrar o inte slask, blåst o ett par plussgrader. Vi bor i norden och lever just nu den 13/10 2011. Vad som händer i framtiden vet ingen bestämt och tänker man på att vi både haft istid, palmer(sydsverige) o olika klimatsituationer i miljarder år så tycker inte jag att man  på en mansålder kan räkna ut vår jord. Eländes o domedagspredikningar får andra stå för o vill "folk gå på dom" så är det deras sak ! Och när vi hade varma perioder fordom så fanns det ju inga fordon, kolkraftverk o andra utsläpp. De enda "utsläpp som fanns var väl när människor o djur fes" o när vulkaner hade utbrott t.ex. ! På sätt o vis har vi människor aldrig haft det så bra på jorden, lever längre o.s.v. Att överleva var säkerligen mycket svårare förr i tiden och ingen hade säkert tid att oroa sig, bara att överleva. Folk led ännu mer av pest o kolera o andra sjukdomar o fattigdom. O krig fanns även långt tillbaks, neanderthalarna utrotades av "vår ras" homo sapiens,sägs det. Jag tänker inte oroa mig dom sista åren jag har kvar för allt möjligt o bära nått sorts ok  ! Jag är glad för varje dag som går och försöker leva efter min tro o framtidstro även om den bara varar till morgondagen !. Jag tänker inte gå med i " självplågarnas o domedagspredikarnas buffelhjord" ! Tyvärr är det den som "säljer mest" ! Men min favoritsymbol solen lyser ute o eftersom det är klart så blir det frost i natt o "inga palmer i sikte" ! O i Sverige gnälls det mer än vi skulle " bo i Nordkorea" . O i Nordkorea har folk det ju "rättvist o jättebra" . Varför det ?  90 % ? är i "jämlikhetens o solidaritetens namn" lika fattiga !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0