Den gamle guben var det ja !


               Men en av "sanningarna här i livet" är väl den som jag uttrycker till mina söner när de fyller år ! Nu är ni snart lika gamla som er far ! Uj,uj, uj säger jag bara. Men det är klart, blir jag lika gammal som min fars morfar som blev 94... ? Solen lyser ute och det började den göra så smått under tiden jag cyklandes delade ut post till en del pensionärer som ej har data . Utdelningen har minskat för min del , kanske för att några har skaffat sig dator ! Det skulle bli en kort runda idag så där på en halvtimme men det blev nog en timme till p.g.a. att jag hitta en nytt område i utkanten av Askersund som jag inte sett förut och mycket lämpligt för en fotvandring med matsäck när det blir lite varmare. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig idag men foton kommer så småningom ! Jag har lyssnat på musik i datan ochså ! Allt eftersom hittar jag nya fynd i mitt sökande av musik som passar mig. Häromdagen hitta jag den sovjetiska sångerskan med tysk/nederländska rötter, Anna German. Vilken artist ! Född år 1936 i Kazakstan, dog i  cancer år 1982 i Warszawa. Tyvärr fick hon inte uppleva murens fall 1989 och Sovjets undergång vilket hon nog hälsat med glädje ! Hennes far blev 1937 enl. uppgift wikipedia anklagad för spioneri av Stalins säkerhetstjänst , dåvarande NKVD, och avrättades ! Då var Anna bara 1 år gammal. Under sin karriär, efter gedigen utbildning,  varade  karriären mellan 1960 till 1982 . Blev väldigt populär, främst i osteuropa och sjöng på flera språk. Och youtube är bra att det finns, där har lagts ut mycket av hennes musik i våra dagar och folk kan lyssna på henne igen, nya diggare o gamla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0