Det är gått om små och stora öar i...

 
           .....Askersunds arkipelag i norra Vättern som delvis är naturskyddad. Om man åker över stora Hammarsbron nån mil från Askersund på riksväg 50 så ser man ju att det är en stor skärgård. Skärgården är en unik inlands-och sötvattens skärgård med inalles omkring 50 öar och dessutom nästan tusentals kobbar o skär. Åker man väg 49 mot Karlsborg så kan man till att börja med ochså se skärgården bl.a. vid Olshammar ! För en som är intresserad av båtliv så är det här ju en fantastisk skärgård att färdas i !
              Ja, visst finns det pärlor överallt o se. Trots att jag bott på samma ställe i 45 år så har jag fått se olika delar av Sverige innan dess !  Så " himmablind" har jag aldrig blivit och mellansverige är området där jag växte upp ! Och mot slutstationen där är jag på väg ! Där växte jag upp som barn, andra växer upp på andra ställen men " nu är det jag som räknas " ! Mellansverige ja ! Mitt i Sverige är i Östersundstrakten avståndsmässigt men det  är en annan sak !
                Inte är jag särskilt nöjd med att Chelsea slog Barcelona på hemmaplan i den andra av  Championsleages semifinaler. Jag räknade till att Barcelona hade ca 5 heta målchanser, 1 skott i ribban och 2 i stolpen. Med minsta lilla tur så hade Barcelona vunnit matchen. Ibland blir jag inte klok på expertkommentatorerna som kunde komma fram till att Chelsea hade ett 100-procentigt försvarsspel ! Nu skall ju Barcelona o Real Madrid mötas i ligan om några dar. Och sen några dar efter, lagen i semifinal 2. Och Chelsea skall möta Arsenal i en viktig match på lördag. Bayern München kan väl inte vinna ligan och kan väl då lägga fullt fokus på matchen mot Real Madrid på onsdag ?
              Och i kväll håller jag tummarna för Skellefteå i match 6 i finalen mot Brynäs ! Brynäs tog nog ut segern i förskott när de ledde med 3-0 och deras "stöddighet" kan nu vända finalserien mot avgörande bortamatch i Skellefteå !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0