Tjaa, då var det måndag igen..

Om det nu skulle vara nått konstigt ? Tjaa, det beror ju på hur man ser det särskilt om man nästa år fyller 75 ! Och för varje dag som går, " så slår ju framtidstron in för egen del " ! Så enkelt kan det vara i en värld där media " turas om att skriva så mycket negativt som möjligt ". Har världen ändrat sig så mycket " när det gäller människans framfart och egenheter" ? Nää, "det är bara samhällena som ändrat skepnad i uppfinningarnas och medias tecken" ! T.ex. redan på 1800-talet när ångmaskinen uppfanns så ledde det till arbetslöshet i en del samhällen ! Det är väl inte så svårt att förstå " Ju fler maskiner o databord deto mer arbetslöshet,typ" !
Som vanligt har jag sovit bra " trots alla negativa tolkningar av världen" som nog varken blivit sämre eller bättre mänskligt sett" enligt min mening. Sen är utvecklingen i olika länder olika ! Tänk på att Sverige kring 1850 var ett av Europas fattigaste länder ! "Pekfingra" inte mot länder som inte kommit så långt som vårat land av kända skäl !Vi som inte har haft krig, inbördeskrig, på länge, inga STORA naturkatastrofer med svält o fattigdom som följd i moderna tider mm, mm ! Nu skall jag snart gå ut på min motionsrunda och fortsätta mitt alldeles egna CARPE DIEM efter eget huvud o känsla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0