Och idag blev det av !


         Att gå på isen vid strandpromenaden och längre ut ! Och jag nådde strandpromenaden ganska fort eftersom jag tog min runda motsols för att handla i affär mot slutet av den. Idag var det -11,4  i Askersund, -51 i Aliskerovo i Ryssland och + 29 i Roedurne i Australien. Och jag gör alltid så att jag gnider in synliga delar av ansiktet med snö när det är så här kallt o lite blåsigt. Sen har jag inget besvär med ansiktet. Vintern innan den förra vintern var det som mest -23 i Askersund. Det här med att gnida in snö i ansiktet funka då ochså liksom för övrigt ! Snökanonen skall nu drabba ostkusten i sydsverige. I  så fall är det inte första gången. Det har den gjort många ggr. " Katastrofjournalistiken " förnekar sig inte men folk " tycks njuta av att bli oroade" för allt här i detta land !?

                Jag mötte inte nån på rundan idag ! Kylan ? Men som sagt solen strålade och isarna hade etablerat sig med eller utan lite snölager. Här ser vi höjdskillnaden på en av de olika platser jag passerar invid Vättern förutom vid strandpromenaden ! Och nu är handladet av mat avslutat för denna veckan. Det innebär inte att handlandet att motionera är avslutat. Det handladet blir ochså imorgon !
                 Och ikväll tänker jag se antikrundan på svt och därefter Antique Road Show på tv 8. Det är historien runt förmålen som mest intresserar mig ! Och Örebro hockey får börja ta poäng igen i hockeyallsvenskan. Det går inte o " somna in" för att man leder serien !
                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0