Fortsatt förädisk halka ....


                   ...Och idag är väl inte precis bilisternas önskeföre. Nån bil kör ju inte på den här bron som leder till en av öarna inte långt från strandpromenaden. Men jag kan tänka mig att här varit mycket halt ! Idag var det dimmigt o disigt ! Och försåtligt väglag även för en motionär ! Iskogen var det fortsatt isfläckar och gick man in i skogen vid sidan om för att undvika dom så knastrade av frosten som lagt sig på underlaget. Vi får se hur det blir dagarna framåt med vädret !

                Sen kom jag till hamnen ! Och där var även isigt på plattor o asfalt . Det gäller o ha sinnena på helspänn !

                 Eftersom jag tycker o vet att allt inte är antingen svart eller vitt visar jag denna bild från förra årets vinter, en av 2 snörika i rad. Och idag var det -50 grader på en plats i Sibirien o + 40 på en plats i sydamerika.
                              Och när man ser snö så tänker man just nu mest på Tour De Skie ! Och där lura min favoritskidåkare, Dario Cologna från Schweiz,  skjortan av Peter Nordhug ! Lät honom komma ifatt i den 35 km långa jaktstarten och drog ifrån honom i uppförsbackarna o vann loppet med över 1 minut före 5 åkare varav  3 åkt upp Nordhug o Leikov ! Och bland dessa fanns min "favoritsvenske" löpare Markus Hellner som gjorde ett fantasiskt lopp och nu är med och slåss om en pallplats ! Och nu ser jag fram emot duellen mellan polskan, min favoritskidåkerska, Justina Kowalczyk o norskan Marit Björgen. Jag beundrar Justina som hela tiden får slåss mot en massa norskor i första hand. Och ibland ochså mot min svenska favorit, Charlotte Kalla ! Som nu ligger 5 i touren men som kanske kan avancera nån plats i dagens jaktstart för damer !
                           I natt spelar ju juniorkronorna mot Ryssland i finalen vm ! Men jag orkar inte sitta uppe så sent ! Och att lägga sig tidigt hjälper inte när man skall upp kl 2, rytmen rubbas för mycke ändå ! Jag känner fortfarande av " natten mot Finland" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0