"Olja har dom o skryter gör dom" men ....

... idag hjälpte det inte att ens att "olja" skidorna och Tour De Skie kan dom inte vinna ! Vilka pratar jag om ? Jo, norrmännen så klart som väl har väldens bästa resurser när det gäller att stödja längdskidåkning. Idag fick storfavoriterna Björgen o Nordhug på moppo av Kowalczyk repektive Cologna ! Dessutom fick Nordhug stryk av Markus Hellner som kom tvåa !  Mina favoritskidåkare är som jag sagt innan, Kowalzcyk, Kalla, Cologna och Hellner !  Det enda som är  lite tråkigt är att Kalla inte orkade riktigt ! Men hon är bara 24 år och kommer att  bli ännu bättre och Björgen är väl en 6-7 år äldre ! Nu skall jag se om Justina o Dario har några hemsidor ! Och jag fick dom segrare som jag ville förutom Hellner o Kalla då !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0